شغل دامپروری ، زمینه کسب و کاری است که از اهمیت خاص و ویژه ای برای تامین امنیت غذایی جامعه برخوردار می باشد. کشوری که از یک صنعت دامپروری پویا و مدرن برخوردار باشد به سادگی می تواند در برابر فشارهای جهانی اقتصادی تاب آوری داشته باشد . لازمه رسیدن به چنین مرحله استفاده از روش های مدرن دامپروری و لزوم ابتکار شخص دامدار می باشد .

پرورش دام سبک و سنگین مزیت های فراوانی را برای اقتصاد کشور می تواند تولید کند ، از جمله این فواید و مزیت ها می توان به موارد زیر اشاره کرد 
ایجاد اشتغال دائم 
مهاجرت معکوس از شهرها به روستاها
تامین نیازهای غذایی جامعه مانند : شیر ، گوشت و ...
حفظ روستا و فرهنگ محلی 
کمک به شغل کشاورزی 
تولید محصولاتی مانند چرم ، کود ، پشم و ...
 
خوشبختانه طی چندین سال گذشته افراد با متوجه شدن سود موجود در شغل دامپروری ، تمایل بیشتر برای ورود به این صنعت پیدا کرده اند و ما می توانیم شاهد از موضوع باشیم که با ایجاد یک بستر مناسب جهت تامین نیازهای افراد تازه کار ، رونق شغل و صنعت دامپروری دو چندان شود . 
 
 
البته باید این نکته را نیز در نظر داشته باشید که شغل دامپروری ، سختی و مشقت های فراوانی نیز دارد و در صورت استفاده نکردن از روش های اصولی افراد ممکن است دچار ضرر و زیان های سنگین مالی نیز شوند . از این رو توصیه ما این است که به جای روش های سنتی شغل دامپروری به روش های صنعتی و مدرن روی آورید تا با مدیریت هرچه بهتر هزنیه ، سود خود را از این کار دوچندان نمایید .
سرمایه گذاران و سایر افرادی که با شغل دامپروری درگیر هستند با به تدریج به سمت تولید علمی ، صنعتی و فنی هدایت شوند